Jak se připravit na vystoupení v TV?

10.01.2013 12:19

Stává se to málokomu a málokdy, ale stává. Jednoho dne vám zkrátka zazvoní telefon a na druhé straně se ozve patrně příjemný hlas, který vás pobídne k účasti při televizním vysílání. Neříkejte hned NE a nebuďte z toho ve stresu. To, že vám zavolala televize je jistě oprávněné a má to svůj důvod. Patrně jste fundovaný v problematice, která se má na obrazovce probírat, nebo o tom zkrátka víte dost. Na účinkování před kamerou se přesto musíte dobře připravit.

 

V první řadě je dobré požádat dotyčného moderátora, redaktora, produkčního, zkrátka toho, který vás do TV zve, aby vám předem dodal přibližný okruh otázek, které vám budou kladeny. Učený z nebe nespadl a nikdo po vás přece nemůže chtít, abyste ve studiu mluvili z patra jako Albert Einstein.

 

Na problematiku, kterou s vámi v televizi hodlají probírat, se dobře koukněte. Nehřešte na to, že máte třeba deset titulů před a dvacet za jménem nebo, že se tématem zabýváte stále a tudíž o něm všechno víte. Vy totiž nemůžete vědět, na co všechno se vás může zeptat. Tak se vyhnete trapným pauzám ve vašich odpovědích, protivným slovním berličkám v podobě „nicméně, tak, řekl bych“ nebo ještě horšího „eeeeeeeeeeeeeh“.

 

Na den D se každopádně chtě nechtě musíte i náležitě nechat upravit. Zajděte si proto pokud možno k holiči, nechejte si „udělat“ chlupy na hlavě, ale pozor, taky upravit obočí, odstranit houšť z nosu a uší – to platí hlavně pro vás, pánové. Je totiž na jednu stranu k popukání a na druhou k pláči, když vám do studia přijde sice solidně upravený odborník, ale chlupy mu trčí doslova z celé hlavy! Her Gott, kdo se má na to koukat? A teď si představte moderátora, který má takovou hlavu přímo před očima a zeptejte se sami, nad čím byste asi tak potom ve studiu s takovým hostem přemýšleli?

 

O celkové čistotě a adekvátním oděvu se snad ani na tomto místě nebudeme bavit. S tím se totiž počítá. Orvané rifle a vaše oblíbené vytahané triko, ve kterém dost možná chodíte i do fitka, si laskavě nechejte do jiného podniku. Platí to i pro oděv, který má třeba utržený knoflík, někde nějaký flíček, je sepraný, zplstnatělý nebo jinak „vylepšený“. Při dnešních moderních technologiích jsou digitální kamery, a to i na velkou vzdálenost, schopny odhalit sebemenší detail. Dbejte proto na to, aby až se domů z TV vrátíte, se vás soused nevyptával „zda jste měli k obědu svíčkovou nebo rizoto,“ což z obrazovky příliš nepochopil.

Nemusíte si to napochodovat do studia ve smokingu a klidně můžete dorazit ve volném oděvu. Z vlastní zkušenosti ale mohu mužům doporučit košile, s těmi se nepokazí nic.

Dámy, vy zase zapomeňte na všemožná „cingrlátka“ který my jste dost možná běžně ověšené od hlavy až k patě. Světla se od nich odrážejí a to nechtějte vědět, co si o vás bude myslet zvukař až se vám při hovoru, kdy má být zřetelně rozumět, vaše ozdoby rozezní.

Oblečení jinak, a to platí pro obojí pohlaví, volíme spíše v mírných tónech. Nic křiklavého, kvůli možnému odrazu žádná bílá, kvůli interferenci žádný drobný proužek, kvůli možnému klíčování pozadí scény žádná modrá nebo zelená, ať vám z obrazovky netrčí jen hlava bez těla, a hlavně, žádné reklamní nápisy, ať si pak někdo nemyslí, že jste se na skryté reklamě „Uzenářství Krkovička“ chtěli mimoděk obohatit.

 

Účinkování v televizi je ale jinak legrace, lidé tam na vás budou všichni příjemní, na to vezměte jed! Oni potřebují totiž vás, a tak nic nebrání tomu si tuto milou pozornost a zpestření všedního života užívat plnými doušky!

 

Novinky

Česko-polské přátelství 2013

08.07.2013 11:38
Letošní  léto je pro mě ve znamení hlavně soukromých akcí, narozenin a svateb, proto bych vás všechny mile rád pozval na jednu z mála...

Má cenu psát popisky do eshopu?

03.05.2013 13:44
Jako redaktor se alespoň čas od času setkávám s otázkou, jestli má cenu věnovat pozornost originálním popiskům v eshopu. Já tvrdím, že...

V Ostravě proběhne seminář Efektivní komunikace s novináři

22.04.2013 14:16
V druhé polovině měsíce června se chystám opět uspořádat MEDIÁLNÍ ŠKOLENÍ PRO VEŘEJNOST. Tentokrát na téma efektivní komunikace s novináři....
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Novinky

Přihlaste se k odběru novinek: