Má cenu psát popisky do eshopu?

03.05.2013 13:43

Jako redaktor se alespoň čas od času setkávám s otázkou, jestli má cenu věnovat pozornost originálním popiskům v eshopu. Já tvrdím, že určitě má.

Jednak vyhledávače mají, s trochou nadsázky řečeno, větší sklony ke kreativitě, než by se na první pohled mohlo zdát. A kvalitní popisky v eshopu, které obsahují dostačné množství klíčových slov, vám mohou zajistit lepší pozice ve vyhledávačích a tím pádem více zákazníků. Ovšem na téma vliv klíčových slov na pozice ve vyhledávačích by vám mohli vykládat kolegové experti na online marketing.

Ale i když pominu složité algoritmy vyhledávačů, tak zdravým selským rozumem dojdeme k tomu, že kvalitní popisky mají cenu.

Proč  tedy mít kvalitní popisky v eshopu?

Je to jednoduché. Když vstoupíte do kamenné prodejny, váš názor, zda zboží koupíte nebo odejdete, mnohdy ovlivní sympatický a komunikativní prodavač.

Bohužel, v případě eshopu tuhle možnost, jak ovlivnit myšlení zákazníka nemáte a jednou z mála možností, jak se tedy odlišit od stále rostoucí konkurence, jsou kvalitní popisky zboží. Nespoléhejte však na neosobní text, který vám dodá výrobce nebo dodavatel, ale dejte svým zákazníkům nějakou přidanou hodnotu navíc.

Nebojte se prostřednictvím popisků se zákazníkem komunikovat, dejte mu pár tipů navíc, ať ví, že o něj stojíte.

Možná vám to přijde jen jako pár zbytečných slov navíc, ale věřte, že kvalitní popisky zboží ve vašem eshopu vás mohou odlišit od konkurence. A v mnohých případech vás mohou posunout z kategorie „pouhý přesouvač krabic z bodu A do bodu B“, do kategorie obchodníka který své práci, púotažmo zákazníkům rozumí a má je rád.

Nezapomínejte na staré dobré přísloví, sklidíš, co zaseješ... A jestliže se budete věnovat popiskům ve svém eshopu, zákazníci se k vám budou jistě rádi vracet, protože budou vědět, že se u vás dozví něco navíc.

Stačí jen popisky?

Kvalitní popisky alespoň toho nejprodávanějšího zboží by měli být základ, ovšem zákazníky můžete přitáhnout také ostatními články, které na webu zveřejníte. Může jít o rady, inspiraci či informace o nových módních trendech. Pro zákazníky tak budete zdrojem informací, což pro vás mohou být opět body navíc.

Pozornost si zaslouží i obchodní podmínky

Během brouzdání po netu občas narazím na kvalitní eshop, kde mají mnohdy opravdu vyšperkované popisky u zboží. Ale pak otevřu obchodní podmínky a pozitivní první dojem je mnohdy pryč. Hrubky, špatné gramatické jevy vás jistě neukáží v tom nejlepším světle.

Proto se přikláním k tomu, abyste pozornost věnovali také těmto textům v eshopu, protože i ty jsou vaší vizitkou.

Pokud si nevíte s texty ve svém eshopu rady, klidně mi napište a něco vymyslíme.

 

 

Novinky

Česko-polské přátelství 2013

08.07.2013 11:38
Letošní  léto je pro mě ve znamení hlavně soukromých akcí, narozenin a svateb, proto bych vás všechny mile rád pozval na jednu z mála...

Má cenu psát popisky do eshopu?

03.05.2013 13:44
Jako redaktor se alespoň čas od času setkávám s otázkou, jestli má cenu věnovat pozornost originálním popiskům v eshopu. Já tvrdím, že...

V Ostravě proběhne seminář Efektivní komunikace s novináři

22.04.2013 14:16
V druhé polovině měsíce června se chystám opět uspořádat MEDIÁLNÍ ŠKOLENÍ PRO VEŘEJNOST. Tentokrát na téma efektivní komunikace s novináři....
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Novinky

Přihlaste se k odběru novinek: