Něco málo z mediálního slovníčku – mediální a PR agentura

30.10.2012 12:12

Mediální agentura a PR – možná vám to zní stejně, ale ve skutečně jde o dvě naprosto různé věci. Bohužel, za svou praxi jsem se setkal, že ani samotné agentury v tom nemají zcela jasno.

 

Mediální agentura

se specializuje na mediální kampaně a jejich efektivitu a optimalizaci. Mediální agentura je spojovacím článkem mezi firmou, která chce reklamu a médii.

Na mediální agenturu se pravděpodobně obrátíte v případě, že budete chtít reklamu v TV nebo v jiném médiu.

Pracovníci mediální agentury vám poradí při nákupu reklamního prostoru v médiích. Na základě výzkumů a analýz mají přehled, který čas je nejvýhodnější. Ke své práci mediální agentury využívají moderní analytické a monitoringové programy.

Mediální agentury vám naplánují efektivně vaši reklamní kampaň v médiích a zavedené agentury vám mohou díky svým kontaktům vyjednat výhodnější ceny.

Svět médií se v poslední době rozšířil o Internet. V oblasti reklamy nabízí Internet netušené možnosti. A mediální agentury to vědí, proto vám dnes nabídnou nejen vedení reklamní kampaně v rádiu, televizi nebo tisku, ale svou pozornost zaměří na oblíbené sociální sítě – Facebook, Twitter, nebo rozmáhající se obdobu Facebooku Google +.

V případě správy sociálních sítí už můžeme mluvit o jistém prolnutí práce mediální a PR agentury.

PR agentura

se zabývá komplexními vztahy s veřejností. PR specialisté vám spíše než s reklamní kampaní budou nápomocni se stykem s médii, respektive samotnými novináři. PR agentury vás ve styku s médii buď zcela zastoupí nebo budou kooperovat s vaším pracovníkem pro veřejné vztahy.

Dobrá PR agentura se nesoustředí jen na média, ale pomůže vám s veškerou firemní komunikací.

Public relations totiž znamenají vztahy s veřejností a do této oblasti patří nejen komunikace s novináři, ale také vnitropodniková komunikace, komunikace se zákazníky.

Stručně a zjednodušeně řečeno, kvalitní mediální agentura se vám postará o reklamní kampaně a PR agentura se postará o  to, jak bude vaše firma vypadat navenek.

Něco vám není jasné nebo máte téma, které vás zajímá? Napište mi.

Novinky

Česko-polské přátelství 2013

08.07.2013 11:38
Letošní  léto je pro mě ve znamení hlavně soukromých akcí, narozenin a svateb, proto bych vás všechny mile rád pozval na jednu z mála...

Má cenu psát popisky do eshopu?

03.05.2013 13:44
Jako redaktor se alespoň čas od času setkávám s otázkou, jestli má cenu věnovat pozornost originálním popiskům v eshopu. Já tvrdím, že...

V Ostravě proběhne seminář Efektivní komunikace s novináři

22.04.2013 14:16
V druhé polovině měsíce června se chystám opět uspořádat MEDIÁLNÍ ŠKOLENÍ PRO VEŘEJNOST. Tentokrát na téma efektivní komunikace s novináři....
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Novinky

Přihlaste se k odběru novinek: