Něco málo z mediálního slovníčku – mediální a PR agentura
Mediální agentura a PR – možná vám to zní stejně, ale ve skutečně jde o dvě naprosto různé věci. Bohužel, za svou praxi jsem se setkal, že ani samotné agentury v tom nemají zcela jasno.
Mediální agentura
se specializuje na mediální kampaně a jejich efektivitu a optimalizaci. Mediální agentura je spojovacím článkem mezi firmou, která chce reklamu a médii.
Na mediální agenturu se pravděpodobně obrátíte v případě, že budete chtít reklamu v TV nebo v jiném médiu.
Pracovníci mediální agentury vám poradí při nákupu reklamního prostoru v médiích. Na základě výzkumů a analýz mají přehled, který čas je nejvýhodnější. Ke své práci mediální agentury využívají moderní analytické a monitoringové programy.
Mediální agentury vám naplánují efektivně vaši reklamní kampaň v médiích a zavedené agentury vám mohou díky svým kontaktům vyjednat výhodnější ceny.
Svět médií se v poslední době rozšířil o Internet. V oblasti reklamy nabízí Internet netušené možnosti. A mediální agentury to vědí, proto vám dnes nabídnou nejen vedení reklamní kampaně v rádiu, televizi nebo tisku, ale svou pozornost zaměří na oblíbené sociální sítě – Facebook, Twitter, nebo rozmáhající se obdobu Facebooku Google +.
V případě správy sociálních sítí už můžeme mluvit o jistém prolnutí práce mediální a PR agentury.
PR agentura
se zabývá komplexními vztahy s veřejností. PR specialisté vám spíše než s reklamní kampaní budou nápomocni se stykem s médii, respektive samotnými novináři. PR agentury vás ve styku s médii buď zcela zastoupí nebo budou kooperovat s vaším pracovníkem pro veřejné vztahy.
Dobrá PR agentura se nesoustředí jen na média, ale pomůže vám s veškerou firemní komunikací.
Public relations totiž znamenají vztahy s veřejností a do této oblasti patří nejen komunikace s novináři, ale také vnitropodniková komunikace, komunikace se zákazníky.
Stručně a zjednodušeně řečeno, kvalitní mediální agentura se vám postará o reklamní kampaně a PR agentura se postará o to, jak bude vaše firma vypadat navenek.
Něco vám není jasné nebo máte téma, které vás zajímá? Napište mi.